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Orpheus Magazin - Ausgabe April 2005
(Rezension zur Demo CD “Fatal Flame” in dem französischen Orpheus Magazin der “Eurydice Production”)

AMYANKA
Fatal Flame
Black Gothic Métal
Autoproduction
(3 titres / 17:22 mn.)

Attila et Lilanthe se sont rencontrés à Paris, puis ils se sont faits escorter jusqu à la côte de la mer
baltique où ils se sont entourés de Vassage, de Severin, d Argeul, d Ameona et de Bilé. Amyanka
mérite que nous lui tirions notre chapeau pour l effort esthétique concernant les soins qu il prodigue
à son apparence et à son maquillage, tout comme pour son classeur promo qui accompagne cette
démo. Un chant féminin et une voix black se répondent, elle dans un trip mystique on penserait qu
elle invoque les esprits, et lui qui crache sa malignité. Les passages acoustiques alternent avec des
passages plus entêtés qui s étendent.





Sonic Seducer Magazine - Issue December 2004 / January 2005
(Review by Markus Eck about “Fatal Flame” in the context of the “Battle Of The Bands 2004” contest)

Deutsche Version     Pe romaneste

“An artistically potent Gothic Dark Metal ode with multifaceted instrumentalization. On the whole, it
is truly rich in meaning. Particularly striking is that amidst catchy, highly melodic cascading notes
and female vocals which delve in reverie there is also spirited throaty growl vocalization, thereby
generating strong emotional contrast. Fatal Flame, supplemented as it is by impressive atmospheric
keyboards and discreetly played acoustic guitar, is filled with a dazzlingly pulsating musical life of
its own. It would be wonderful if someone were to give this band a contract and therefore allow them
to produce an album with ten such works.”





Der Albrecht - Ausgabe Dezember 2003
(Kritik zum 6. Festival der Rock und Pop Schule Kiel in der Pumpe am 22. November 2003)

Pe romaneste

“Für den mit Abstand überraschendsten Auftritt des Abends sorgte die als düster, dunkel und schwarz
angekündigte Gothic-Metalband Amyanka. Nicht nur aufgerissene Kinderaugen ließen vermuten, dass
diese Band ihre eigenen Standards setzt. Weiß geschminkte Gesichter und schwarze, phantasievolle
Kleider machten äußerlich deutlich, wo es stimmlich hingehen sollte. Harte Gitarren, kombiniert mit
extrem hoher weiblicher Gesangsstimme und tiefen aggressiven Growlgesang, hoben sich nicht nur
durch gute Technik und selbst geschriebene Songs von vielen voran gegangenen, eher poplastigen
Auftritten ab”
















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